Over ons

Over ons

We vertalen onze passie voor Scandinavië en onze jarenlange expertise naar een uniek reisaanbod.

Nordic ontstond in 1980 als eenmanszaak met focus op reizen in Noorwegen. Vanaf 2008 werden geleidelijk nieuwe bestemmingen toegevoegd aan het aanbod, gingen we zelf in accommodaties investeren, charterden we vluchten en ruilden we onze woonkamer met enkele medewerkers in voor drie gezellige kantoren met zo’n 50 Scandinaviëspecialisten. Als marktleider in België en voor Scandinavië nu ook actief in Nederland kan je op ons rekenen. Sit back and relax, wij verzorgen je reis tot in de puntjes.

 

Ontmoet ons team

Hugo van Drie

Directeur Nederland

"Hoi, ik ben Hugo! Omdat ik gek ben op koffie en reizen heb ik voor de foto gekozen voor een koffiekopje. Deze komt uit Tofino op Vancouver Island en zodra ik ‘m gebruik ben ik weer even in Canada."

Anina Wiggers

Travel Designer

"Hi, ik ben Anina! Naast reizen hou ik enorm van koken. Reizen inspireert mij hierin enorm; nieuwe recepten uitproberen doe ik maar al te graag en kookboeken heb ik daarom nooit genoeg!"

Laura Lammers

Travel Designer

“Hoi, ik ben Laura! De natuurschoon van Noord-Europa fascineert mij. “Friluftsliv”: de Noorse levensstijl, waar men geniet van het buitenleven, is een manier van leven dat me erg aanspreekt!”

Laura Aafjes

Travel Designer

"Hoi, ik ben Laura. Nieuwe plekken ontdekken vind ik superleuk! Ik ben graag op pad in binnen- en buitenland. De weg naar de bestemming zie ik als een reis op zich. "

Tom Baart

Content Creator

“Hoi, ik ben Tom en waar ik ook heen ga, mijn camera gaat met me mee. Het Hoge Noorden in de spotlight zetten doormiddel van video is voor mij één van de leukste dingen om te doen!”

Anne Valkenburg

Content Marketeer

"Hi, mijn naam is Anne. Op vakantie gaan is eigenlijk mijn grootste hobby, maar dat kan helaas niet het hele jaar door. Als ik niet op vakantie ben speel ik graag een potje tennis!"

Carlijn van de Sande

Travel Designer

“Hej, mijn naam is Carlijn! Ik ben verliefd op Noord-Europa. Het Deense gevoel ‘hygge’, de Zweedse ‘fika’ momentjes en het Noorse ‘friluftsliv’. Ik snap wel waarom de Scandinavische landen behoren tot de gelukkigste landen ter wereld!”

Pom Aldenkamp

Travel Designer

"Hej, ik ben Pom! Ik ben gék op reizen en heb een voorliefde voor Scandinavië. Daarbij ben ik graag actief bezig en hou ik ervan om verschillende sporten uit te proberen.
Het water op, met de mountainbike door de bossen, noem het op!"

Een toegewijd team van reisspecialisten

Ons team kent Scandinavië en Scandinavië kent ons! We hebben een natuurlijke voorliefde voor Scandinavië en werken nauw samen met lokale partners. Meerdere keren per jaar trekken we er zelf naartoe om nieuwe bestemmingen te verkennen en onze partners te bezoeken. Per bestemming hebben we een team van specialisten die hun regio’s door en door kennen. We geven je graag advies op maat en delen met veel enthousiasme mooie ervaringen, prachtige reisroutes en leuke adresjes. Daarnaast nemen we alle praktische zaken op ons, zodat jij  kan genieten.

Onze waarden

  • Gepassioneerd: onze gemeenschappelij­ke passie voor Scandinavië uit zich in een enthousiaste houding naar onze klanten toe en naar elkaar.
  • Eerlijk en oprecht: we zwaaien niet met verkooppraatjes, maar overtuigen de klant vanuit onze passie. We luisteren naar ieders wensen, en bezorgen vanuit onze expertise een reisvoorstel op maat. We doen niet aan overpromising: wat we aangeven, maken we ook waar.
  • Sympathiek: we zijn luister- en hulpvaardig. We ontvangen klanten op een warme manier en staan open voor vragen.
  • Grensverleggend: we hebben veel ervaring in het vak en staan allesbehalve stil. Ons aanbod blijft verfrissend. We zetten de puntjes graag op de i en dat is door de gehele reis – van eerste tot laatste contactpunt – duidelijk.
  • Vakmanschap: onze reisexperts ken­nen de regio’s door en door onderhouden goede relaties met lokale partners. Onze reiservaring delen we met de klant en we weten perfect tegemoet te komen aan wensen en verlang­lijstjes.

Hoe het allemaal begon

2004

Maarten Raes ontmoet Harry Van Lint louter om meer informatie te krijgen over kamperen in Noorwegen. Harry verhuurt al sinds 1980 Noorse blokhutten en heeft zijn eigen bedrijfje: “Noorwegen Info”. Maarten gelooft sterk in Harry’s manier van werken: hij deelt 25 jaar ervaring met klanten, zowel mondeling als neergeschreven in de zogenaamde “groene, rode en gele boekjes”. Maarten werkt momenteel als IT’er. Na zijn ontmoeting met Harry weet hij: als het bedrijfje ooit te koop komt, dan koopt hij het.

2008

Op het moment dat Harry’s bedrijf te koop komt, hebben Maarten en zijn vrouw Katia net verbouwd en is hun eerste kindje op komst. Met nog geen €3000 op de bankrekening stapt Maarten naar de bank en waagt de sprong in het onbekende. De bedrijfsnaam wordt omgevormd naar “Nordic Info”. Maarten blijft halftijds als IT’er werken.

2009

Maarten voegt ook Noorse hotels toe aan het aanbod.

2010

Nordic Info groeit en Maarten stopt als IT’er. Katia combineert haar job in het onderwijs met de zaak. Het eerste kantoor bevindt zich bij hen thuis in Buggenhout. Er is slechts één bureau, dus wordt ook de living gebruikt. Ze ontvangen klanten, boeken reizen en zorgen tussendoor voor peuter Lars. Met z’n tweeën boeken Maarten en Katia dat jaar 2000 klanten. Katia is intussen hoogzwanger van een tweede kindje.

2011

Katia stapt volledig in Nordic Info. In volle drukte wordt ook hun tweede kindje Hannes geboren. Dit jaar wordt Nordic Info ook agent voor Hurtigruten in België en organiseren Maarten en Katia hun eerste infodag. Een schot in de roos, zo blijkt. Niet de gehoopte 50, maar 400 mensen komen opdagen. Maarten en Katia nemen ook hun eerste werknemer aan.

2012

Nordic Info neemt Bureau Scandinavia over en breidt verder uit. Op dat moment zijn er 7 werknemers en reizen bijna 4000 klanten af naar Noorwegen, Lapland, Zweden en IJsland. Ook dat jaar: Nordic organiseert drie afleveringen “Noorse fjorden” voor Vlaanderen Vakantieland en verhuist naar een groter kantoor in het bos van Buggenhout. De naam Nordic Info verandert naar Nordic.

2017

Nordic blijft groeien: Maarten investeert in The Northern Lights Ranch en chartert intussen 13 vluchten naar Lapland. Het kantoor in Buggenhout wordt omgeruild voor een gloednieuw kantoor in Londerzeel.

2018

In januari investeert Maarten in het Arctic Bath. In april fuseert Nordic met Xplore the North. De twee marktleiders slaan de handen in elkaar. Het kantoor in Gent verdwijnt en de Xplore the North kantoren worden de nieuwe vaste locatie. Na de fusie komen er extra merken en bestemmingen bij: Xplore the North, Le Grand Nord, Wild Alaska, Canada Travel Designers, Atacama en Explore.

Winter 2018 – 2019

Nordic en Xplore the North bieden samen rechtstreekse vluchten naar Lapland aan: 30 vanuit Brussel en 10 vanuit Amsterdam. Voor het eerst worden ook vluchten naar Bergen in Zuid-Noorwegen gecharterd.

2019

Na de fusie groeien we verder: 15 000 reizigers, 40 chartervluchten, 41 medewerkers. Down2Earth wordt aan boord gehaald voor extra professionele omkadering. De investeringsgroep wordt mede-eigenaar van de Nordic Group. Philip Timmermans wordt de nieuwe CEO van Nordic. Ook Maarten blijft een prominente rol spelen als CEO van de Nordic Group.

2021

Nordic was al dé Scandinaviëspecialist op de Belgische markt, maar in 2021 breidt de touroperator verder uit. Nordic is nu ook actief op de Nederlandse markt, met een kantoor op de Pascalbaan in Nieuwegein. Op Nordic.nl vind je vanaf nu een uitgebreid aanbod aan reizen met een focus op lokale partners, vakkennis en passie voor Scandinavië.

Infosessies

Onze medewerkers delen hun kennis maar al te graag. We organiseren regelmatig infosessies op verschillende locaties. Tijdens de infosessie neemt een reisspecialist je mee op sleeptouw.

Op de hoogte blijven?

Ontvang het laatste nieuws, bergen inspiratie en
ontdek als eerste onze aanbiedingen in jouw mailbox